AHCS – årsmöte 2019

”I Roslagens famn på den blommande ö, där vågorna kluckar mot strand”. Där skall vi ha vårt årsmöte den 24-26 maj 2019.

Välkomna till Marholmen som är en fantastiskt fin ö, vackert belägen vid vattnet en liten bit sydost om Roslagens huvudstad, Norrtälje. Vår bas kommer att vara på Marholmen Hotell och Konferens, där vi bor sjönära i det ganska nybyggda hotellet (2015).

Se  www.marholmen.se  för mer information om hotellet och ön. Klicka på filmen där för en guidning av ön!

På hotellet finns en mängd möjligheter till aktiviteter, t ex SPA-bad ute och inne, bastu vid havet, äventyrsgolf med mera. Men vi kommer såklart också att njuta av fina vägar, små bruksorter och närheten till Östersjön under helgen.

Se det preliminära programmet nedan, vi uppdaterar informationen löpande på hemsidan under perioden fram till årsmötet.

Fredag 24 maj

Ankomst under eftermiddag/tidig kväll. Incheckning på hotellet kan ske efter 15.00. Vi äter en gemensam middag, troligtvis någon form av buffé med start ca 19.00.

Lördag 25 maj

Vi åker en slinga på fina Roslagsvägar och äter sedan gemensam lunch på Åtellet i Norrtälje vid ca 13-tiden. Efter lunch planeras två möjliga aktiviteter: Besök med guidad visning på Pythagoras Industrimuseum – Tändkulemotorfabriken i Norrtälje. Se www.pythagorasmuseum.seför mer information. Ett annat alternativ är att följa med på en guidad stadsvandring i de centrala delarna av Norrtälje. För de som vill kan sedan Marholmens SPA eventuellt avrunda eftermiddagen. Bokning sker på hotellet till för oss rabatterat pris.

På kvällen blir det som vanligt ”finmiddag” med tre-rätters och trevlig gemenskap.

Söndag 26 maj

Efter frukost hålls klubbens årsmöte. Därefter avslutas årsmötet.

Möjlighet till lunch till självkostnadspris finns för de som så önskar innan hemfärd.

Det går också bra att boka ankomst tidigare alternativt hemresa senare direkt med hotellet.

Anmälan görs i två steg.

1. Genom att fylla i anmälningsblanketten (Blankett) och sedan e-posta den till eastsection@healeysweden.com. Följ blankettens instruktioner.
  2. Anmälan bekräftas genom att betala anmälningsavgiften på 700 kr/person till klubbens bankgiro eller pluskonto. Se detaljerna på anmälningsblanketten.

Frågor besvaras av

Anders Gustafson  076-115 02 42

Kjell Åman 070-251 51 33

alternativt e-posta till eastsection@healeysweden.com

Länkar:

www.marholmen.se

www.pythagorasmuseum.se

www.roslagen.se/sv/norrtalje/

www.norrtalje.se

Välkomna till vackra Roslagen önskar East Section genom Anders, Börje, Kjell och Tommy!